tisdag 31 maj 2011

Sitter på vårdcentralen och väntar på att få träffa doktorn angående mitt alltför låga hb-värde. Får väl se vad hon säger och vilka prover som ska tas. Hoppas det inte är något som gör alltför ont.

Det känns nästan som att vissa pensionärer kommer hit bara för att prata med gamla vänner...

lördag 28 maj 2011

Nu ligger jag äntligen i fas med skolarbetet igen. Det känns skönt. Gjorde klart de arbeten jag legat efter med igår och skickade in det sista idag.

Jag var ovanligt produktiv med temaarbetet som vi hade. Lämnade in den sista inlämningsuppgiften i måndags, trots att vi egentligen har till imorgon på oss. Såg nu att även läraren har varit produktiv och hade betygsatt mitt arbete. Fick vg! Blev jätteglad över det då jag har problem med att reflektera och för att få vg i psykologi måste man ju göra just det. Tydligen tycker i alla fall läraren att jag kan det. Det där ensamma vg:et gör nog inte mycket för mitt slutbetyg, men är nöjd ändå. Visar att jag kanske inte är riktigt så kass på att reflektera som jag tror och som en av våra lärare vill få oss att tro.

tisdag 24 maj 2011

Sindy har nyss fått mat. Ändå är hon sen hungrigaste katten son finns. Hmm. Jag tror att hon tror att jag ger med mig och ger henne obegränsat med mat bara hon fortsätter tjata. Där tror hon fel. Jag vet att hon så lätt blir tjock så därför får hon bara så mycket hon ska ha. Tänk om jag också hade någon son potionerade upp min mat. Fast skulle man göra så ned människor så skulle väl det vara någon kränkning av något slag. Utom om man heter Anna Skipper, då är det helt okej.

måndag 23 maj 2011

På en sten i en hage

Sitter i hästhagen och väntar på att baljan ska bli full. Hästarna måste ju få vatten också. Hade jag inte haft min kära telefon hade jag bara fått sitta här och stirra. Wille här flyttat till en annan hage annars hade han nog varit framme och gosat lite. Tessan och Hennessy kunde inte bry sig mindre om mig. De måste ju äta.

Jag och Tessan här hoppat idag. Det gick väl sådär. Tur att Tessan är snäll annars hade jag åkt av minst en gång... jag skulle verkligen behöva ta några ridlektioner så jag får ordning på min sits. Men just nu känner jag att ekonomin inte tillåter det.

söndag 22 maj 2011

Att kunna skriva via telefonen är nog em av de bästa apparna jag har. Just nu sitter jag på uteplatsen (visserligen i skuggan) med Ceasar. Sindy vill inte följa med ut sedan hon blev skrämd för några veckor sedan när hon var ute. Ceasar däremot tycker det är jättekul att vara ute. När jag tar fram selen kommer han snällt fram och när selen är på sätter han sig vid dörren och väntar.


lördag 21 maj 2011

Idag här mamma, pappa och syster varit på besök. Vi åt lasagne och rabarberpaj. Dock inte samtidigt.

Besöket avslutades med uruppförandet av en mässa i Antons kyrka.

torsdag 19 maj 2011

Ilningar och järnbrist

Ligger i sängen och väntar på att Anton ska komma hem från jobbet. Katterna springer runt och busar. Sindy låter på det där speciella sättet som bara hiv kan: det låter som en blandning mellan morrning och jamning. Helt knappt.

Idag var jag på blodcentralen för att se om jag skulle få lämna blod. Det fick jag inte. Hade alldeles för lagt hb. Så nu ska jag till vc om två veckor för att kolla upp det.

Gjorde sallad med citrondressing förut. Det blev för mycket citron och nu ilar det i framtänderna som bara den. Jag vet egentligen inte, men jag tror att det är citronens fel. Är rädd för att öppna munnen för kommer det ens lite kall luft på så ilar det som tusan. I hela kroppen. Har nog aldrig varit med om något liknande. Hoppas det är bättre imorgon.