Jag har hittat ett nytt favoritsnacks. Honungsrostade jordnötter. Jättegott! Och för att det är nötter och honung så inbillar jag mig att det är nyttigare än både chips och choklad. Jag har bra fantasi.
Tiden tills vi ska flytta (1 augusti) går alldeles för långsam. Det känns som om det har varit juni i flera veckor. Jag är förvånad över att det inte ens har varit midsommar än. Jag längtar så sjukt mycket. Jag fördriver tiden med att drömma om lösdriften, hur den ska byggas och allt däromkring. Drömmer också om att bo där i vårt fina, mysiga hus. Istället för att sätta mig i bilen och åka nästan tre mil så går jag ut och över vägen och där är stallet med en glad häst som vill ut på promenad. Jag kan rida när jag vill, en ridtur behöver inte ta nästintill tre timmar utan jag kan hinna både rida och duscha på 1 timme (okej, lite väl ambitiöst, men ändå). Jag längtar så!
Visar inlägg med etikett längtan. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett längtan. Visa alla inlägg
måndag 13 juni 2011
måndag 25 april 2011
Längtan till sommarlovet
Just nu pluggar jag som sagt till medicinsk sekreterare. Jag var ute på praktik för bara två veckor sedan och jag vill verkligen jobba som det, men jag känner mig så vansinnigt trött på skolan just nu. Sommarlovet är alldeles för långt borta. Det skulle jag tycka även om vi vore normala och slutade i juni, men vi är onormala så vi går ända in i juli och så bara sex veckors lov sen tillbaka igen. Jag ska i alla fall vara ledig då och det längtar jag till.
Det jag också längtar till är att faktiskt vara ledig när man är ledig. Det vore så vansinnigt skönt att känna att det inte finns något man kan göra. För hur många är det egentligen som går och funderar på sitt jobb när man är ledig?
Och så stör det mig att lärarna inte lär ut på det sätt jag skulle föredra. Hur smart är det att inte ha genomgång när eleverna säger att de inte fattar och provet är en vecka bort? Och hur smart är det att låta eleverna lära ut grammatik till varandra? Ojämn nivå, eller vad blir det då?
Suck.
Det jag också längtar till är att faktiskt vara ledig när man är ledig. Det vore så vansinnigt skönt att känna att det inte finns något man kan göra. För hur många är det egentligen som går och funderar på sitt jobb när man är ledig?
Och så stör det mig att lärarna inte lär ut på det sätt jag skulle föredra. Hur smart är det att inte ha genomgång när eleverna säger att de inte fattar och provet är en vecka bort? Och hur smart är det att låta eleverna lära ut grammatik till varandra? Ojämn nivå, eller vad blir det då?
Suck.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)