måndag 25 april 2011

Längtan till sommarlovet

Just nu pluggar jag som sagt till medicinsk sekreterare. Jag var ute på praktik för bara två veckor sedan och jag vill verkligen jobba som det, men jag känner mig så vansinnigt trött på skolan just nu. Sommarlovet är alldeles för långt borta. Det skulle jag tycka även om vi vore normala och slutade i juni, men vi är onormala så vi går ända in i juli och så bara sex veckors lov sen tillbaka igen. Jag ska i alla fall vara ledig då och det längtar jag till.

Det jag också längtar till är att faktiskt vara ledig när man är ledig. Det vore så vansinnigt skönt att känna att det inte finns något man kan göra. För hur många är det egentligen som går och funderar på sitt jobb när man är ledig?

Och så stör det mig att lärarna inte lär ut på det sätt jag skulle föredra. Hur smart är det att inte ha genomgång när eleverna säger att de inte fattar och provet är en vecka bort? Och hur smart är det att låta eleverna lära ut grammatik till varandra? Ojämn nivå, eller vad blir det då?

Suck.

1 kommentar:

  1. "För hur många är det egentligen som går och funderar på sitt jobb när man är ledig?"

    Du skulle bara veta! ;) Det är rätt skönt att plugga ibland också. =P

    SvaraRadera