tisdag 27 september 2011

Uppe som tuppen

Klockan ringde alldeles för tidigt. Fyra. Ja, jo, det var väl kanske vad jag ställt den på, men det kändes inte som om jag sovit något. Ceasar brukar vilja ha mat och sedan gå ut vid halv fem. Fyra var för tidigt för honom. Han åt och försvann sedan tillbaka till sängen. Den jäveln. Sindy låg på en köksstol och blinkade trött åt mig. Katterna gick ut först när jag skulle åka vid tio i fem.

Postbilen kom vid den tiden. Jag skulle vilja tro att han körde som en biltjuv för att han var sen. Eller att det faktisk var en biltjuv. Biltjuven var i alla fall mån om att dela ut tidningen. Om han så behövde köra över lik (mig) för det. Jag ber för att han inte ska köra på någon (katt).

E20 var skrämmande tom. Och mörk. Mörkret lär väl vara kvar senare i höst när jag går upp i vanlig tid, men jag är inte van vid det nu.

Vad gör jag då uppe? Jo, jag ska till Göteborg för något slags fackföredrag. Gratis resa till Göteborg är ju aldrig fel, tänkte jag när erbjudandet kom. Nästa gång ska jag ta reda på vad det innebär för mig i praktiken när jag ska vara i Göteborg klockan åtta.

1 kommentar:

  1. Nästa gång du ska vara i Gbg kl 8 på morgonen kan du komma kvällen innan och bo i en övernattningslägenhet på min gata om du vill. Billigt! 125 kr bara. Kan det ju nästan vara värt för att slippa gå upp mitt i natten...

    SvaraRadera