måndag 11 juli 2011

Imorgon smäller det!

Jag inser att jag inte har nördat så mycket som jag faktiskt kan och vill. Nu ska jag göra det.

Den bästa fandomen i hela världen är Harry Potters. Så vansinnigt jäkla bra! Jag älskar den! Jag älskar Harry! Eller inte Harry som karaktär som har rädda-världen-mani och tror att han måste göra allt själv, utan hela den magiska världen.

Imorgon så visas sista filmen på bio. Premiär vid midnatt. Jag ska dit. Jag och Linda. Och Tomas. Men Tomas är nog inte ens hälften så taggad som jag är. Nej, det tror jag inte för jag har redan börjat få en adrenalinkick... Och jag tycker egentligen inte ens om filmerna! Men det är liksom så att jag måste få nörda. En sista gång, för det kommer inga fler böcker och inga fler filmer. Jag dör lite grann inombords när jag tänker på det. Egentligen borde jag nörda fullt ut, men jag har inte tid och råd att fixa. Det får bli skoluniform. Skrev ut mitt elevhemsmärke, men skrivaren var tydligen inte färgskrivare. Dammit! Jag måste ju ha färg! Har köpt en ny, ursnygg kjol på myrorna. Den är svart och veckad precis som det ska vara. Slips har jag bara helsvart. Men enligt böckerna så syns inte elevhemmen på eleverna så det tolkar jag som att alla har svarta slipsar istället för de färgade som de har i filmerna.

Läste att Blaise Zabini dör istället för Vincent Crabbe. Skådespelaren för Crabbe hade tydligen åkt fast för narkotikainnehav. Cheers, mate! Sådär förebild för barn. Inte för att Crabbe är särskilt bra förebild heller. Försöker döda självaste the Boy Who Lived. Att han har mage! Tydligen har ju Voldie mage också. Men Crabbe borde förstå att misslyckas Voldie femton ggr så borde inte han lyckas heller. Aa, det var ju inte det jag skulle skriva om. Skulle bara konstatera att Zabini försöker döda Harry. I böckerna bryr sig hr Zabini väldigt lite om kriget och allt det där... Hmm... Säkert fler saker de ändrar på.

Men det är sista filmen och jag ska nörda och säkert gråta en skvätt eller två bara för att!

Här är jag från min bästa nörddag, 20 juli, 2007. Boksläppet av Harry Potter and the Deathly Hallows.

1 kommentar:

  1. THERE WILL BE AWESOMENESS! Mest från oss då kanske och inte från filmen ;D

    SvaraRadera