söndag 5 juni 2011

Nytt hus!

Nu kan jag äntligen berätta om det som har tagit upp stor del av mina tankar den senaste tiden. Jag och Anton har köpt ett hus. Eller i alla fall skrivit på kontraktet för det. Det är ett gammalt torp med tillhörande uthus och lada där jag ska bygga lösdrift så Tessan får följa med. Och så tillhörande mark där Tessan kan gå och beta och bli tjock. Det känns helt underbart!

Det var Anton som hittade huset på hemnet. Han sa: "Jag har hittat ett hus," en kväll när jag kom hem.
"Vadå för hus?" frågade jag och satte mig bredvid honom där han satt med datorn i soffan.
"Det är helt perfekt," svarade han.
Och det är det.

Jag har insett att jag inte vill bo i lägenhet, jag vill bo på landet. Men jag vill inte ha alltför långt till mataffär och gärna inte heller för långt till större stad (Skövde räknas dit). Mariestad är närmsta stad för oss och dit har vi ungefär tio minuter, det är lagom när man ska handla mat tycker jag. De har ju lite andra affärer i Mariestad också, men dessa spelar egentligen inte så stor roll. Vi kommer inte ha några grannar precis bredvid, men åt ena hållet är det bara en dunge och en mindre hage emellan. Åt andra hållet är det lite längre. Alldeles perfekt, tycker både jag och Anton. Den första augusti får vi tillgång till huset och då ska vi börja med att tapetsera och måla om lite invändigt (i övrigt så är alla rum nätsintill nyrenoverade!) Köket är jättefint från -07.

Det tråkiga nu är att jag behöver sitta i en lägenhet och vänta i nästan två månader innan vi får komma ut dit. Jag får väl roa mig med att packa...

4 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt!! :) Grattis! KRAM

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Finns det någon bild? Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis! Detta vill jag veta mer om, gärna bilder.
    Kram!

    SvaraRadera