lördag 23 april 2011

Vem är jag?

Jag är då Jennifer, på internet mer känd som Hepzheba. För frågar du i rätt krets så är jag känd. (En krets på kanske tre-fyra personer...) Egentligen heter jag då Jennifer och det är ett namn jag är relativt nöjd med, inte minst p.g.a. dess besläktning med Skottland.

Jag bor i Skövde med min pojkvän, mina två katter Sindy och Ceasar och mina fiskar. Akvariet kämpar jag med att hålla i bra skick och efter nästan ett år som akvarist så har jag lyckats! Någon gång kanske jag berättar mer om detta. Mina katter kommer troligtvis också omnämnas då och då. Jag är dessutom medryttare åt en häst som kallas Tessan. Hon är minst lika blond som jag och nästan lika envis. Jag tycker vi passar väldigt bra ihop.

Jag läser till medicinsk sekreterare och jag föredrar att skriva rättstavat och korrekt. För mig är detta inte detsamma som att det tar lång tid att skriva. Jag måste erkänna att jag inte heller skriver med enbart pekfingrarna då det i vår utbildning ingår att man ska lära sig skriva med alla fingrar. Ytterst smidigt (även om jag inte alltid har rätt fingerkombination, kanske).

Mitt motto här i livet är "Allt du vill att andra ska göra för dig det ska du också göra för dem" vilket i praktiken innebär att jag inte gör eller säger saker som jag vet skulle såra mig. Jag tycker dessutom också att man kommer mycket längre på att vara trevlig, även om jag egentligen är något bitter.

Ja, det var lite om mig. Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar