torsdag 23 juni 2011

I natt drömde jag att en blond tjej som var runt 17 år mobbade mig och Tessan. Vi var i något stall och hon såg Tessan och hävdade att "den där hästen är helt galen!" Jag menar dock på att en häst inte är galen bara för att den bockar när man släpper den i en hage (vilket Tessan då gjorde när tjejen uttalade sig). Senare sa tjejen att "om man inte kan *ord som inte finns, men som hör med dressyr att göra och som jag definitivt inte kan* så har man inget här att göra" och tittade menande på mig. Då ville jag säga något om grammatik, men kom inte på något. Senare när jag återberättade historien för min syster när vi var på Myrorna och kollade efter ridstövlar åt henne sa jag att jag borde ha sagt att "vet man inte vad subjekt och predikat är så borde man hålla käften!"

När jag vaknade så kände jag mig sur på den blonda tjejen som hade mage att förolämpa både mig och Tessan. Skönt att det bara var en dröm.

På tal om Tessan så har vi varit ute och ridit idag. Jag har insett att nog både hon och jag tycker om att gå i skogen. Alltså på små stigar. I förrgår när vi var ute red vi vilse (skyller på Petras förklaring!) men hon var glad och trampade på i skogen ändå, trots min osäkerhet på att vi verkligen var på rätt väg. Annars brukar hon vilja vända så fort jag blir lite osäker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar