måndag 13 juni 2011

Längtan till huset

Jag har hittat ett nytt favoritsnacks. Honungsrostade jordnötter. Jättegott! Och för att det är nötter och honung så inbillar jag mig att det är nyttigare än både chips och choklad. Jag har bra fantasi.

Tiden tills vi ska flytta (1 augusti) går alldeles för långsam. Det känns som om det har varit juni i flera veckor. Jag är förvånad över att det inte ens har varit midsommar än. Jag längtar så sjukt mycket. Jag fördriver tiden med att drömma om lösdriften, hur den ska byggas och allt däromkring. Drömmer också om att bo där i vårt fina, mysiga hus. Istället för att sätta mig i bilen och åka nästan tre mil så går jag ut och över vägen och där är stallet med en glad häst som vill ut på promenad. Jag kan rida när jag vill, en ridtur behöver inte ta nästintill tre timmar utan jag kan hinna både rida och duscha på 1 timme (okej, lite väl ambitiöst, men ändå). Jag längtar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar