söndag 26 juni 2011

Nu har jag två veckor kvar i skolan, och fem veckor kvar tills vi flyttar. Jag längtar nästan ihjäl mig. Igår hörde vi rykten om att en bekant till Antons föräldrar ville ha stallplats så möjligheten finns att vi kanske hyr ut en plats åt den här personen. Det var dock bara väldigt löst prat så vi får väl se om det blir något. Vi diskuterade stallbygget igår kväll med Antons pappa. Jag och Anton stressar och Anders tar ned oss på jorden och stöttar oss. Känns bra att få hjälp av honom, annars vet jag inte hur det skulle gå.

I skolan har jag bara två saker kvar att göra. Båda är till nästa vecka. På måndagen har vi något slags muntlig redovisning/förhör om den otroligt roliga boken Svenska skrivregler. För att plugga till detta har vi fått 7 A4 med frågor på. Kul. Eller inte. Jag har gjort ett av papprena så jag har lite att ta igen men det är så tråkigt.

Till på tisdagen ska jag ha läst Fried Green Tomatoes at Whistle Stop Cafe. Jag vet att jag såg filmen (Stekta gröna tomater) flera gånger när jag var yngre, men antingen skiljer sig boken lite från filmen eller så minns jag inte filmen korrekt. Skulle vara intressant att se filmen när jag har läst boken för att se vad som skiljer sig. Boken är helt okej, har inte kommit så jättelångt eftersom det ju finns så mycket annat intressant att läsa (Harry Potter fanfiction, t.ex.) Nu har jag dock bestämt mig att inte läsa något annat än den boken så nu har jag kommit en bra bit. Gäller ju bara att vara disiplinerad; inte direkt en egenskap som vanligtvis förknippas med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar