onsdag 14 september 2011

Om mina katter

Ceasar tror att ju gällare och längre han jamar/skriker, ju mer mat får han. Eller jag vet inte hur man tänker. Kanske att det ska gå snabbare. Att jag ska rusa upp från datorstolen och springa iväg till köket (knappt tio meter) och tömma ut hela kattmatsburken på golvet så fort han jamar? Jag vet inte. Han är i alla fall vansinnigt ful när han jamar så. Han liksom rynkar på nosen, samtidigt som det där gälla ljudet kommer ur hans mun. Och han som annars kan vara så vansinnigt söt och fin.



Sindy jamar gärna och oftast utan säga något speciellt. Det hon för det mesta säger är, enligt min tolkning, "titta på mig. Glöm inte att jag finns! Visst är jag söt?" Detta bör sägas så fort någon tittar på henne. Eller när någon inte tittar på henne. När folk kommer på besök måste man givetvis också be om uppmärksamhet. Även om man redan har den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar