söndag 17 juli 2011

Anton har åkt bort på kryssning nu när han har fått semester vilket innebär att jag blir ensam hemma i natt. Ja, bäbisarna är ju förstås här också. Just nu ligger Sindy på rygg i min famn och tycker hon är världens sötaste. Det tycker jag nog nästan också.

Igår blev jag biten av Tessan. Skulle gå runt henne för att spänna sadelgjorden och knäpphästen bet mig i armen! Hon blev nog själv ganska chockad för hon ryggade tills grimskaften var sträckta och höjde upp huvudet. Jag var alldeles för chockad för att hinna bli arg på henne och tio minuter senare känns det inte som man tjänar på att bli sur. Ont gjorde det i alla fall och har nu fint rött märke, omgivet av ett blåmärke. Hon bet igenom både jacka och tröja, men inte hål på någonting vilket jag väl får vara tacksam över.

Idag hade jag tänkt ta en längre ridtur, men eftersom regnet bara öste ned tog vi en kort tur. Tessan var pigg, men samtidigt glad. Hoppade över ett litet nedfallet träd, vilket Tessan tyckte var hur roligt som helst. Hon hoppade dessutom över diverse vatten- och lerpölar... Knäpp häst, det där...

Nu ska jag snart iväg till Ida som bjuder på fika. Det blir trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar