söndag 3 juli 2011

Tja!

Ceasar här. Jag är katt i hushållet. Den yngre utav dem. Jag vet, svårt att tro att den där något efterblivna bruden Sindy är min storasyster. Men det är faktiskt sant; jag är yngst av fyra syskon. Jag tror att jag fick alla andras smarthet. Vilket innebär ju att jag är jättesmart.

Matte tror att bara för att hon är större än mig och i princip kan göra vad hon vill med mig så är det hon som bestämmer. Jag försöker säga emot, jag gör uppror. What can I say? I'm a rebel, baby. Sen kanske det inte finns jättemånga sätt att göra uppror på i en lägenhet, men jag försöker. Hålla de där människorna vakna om nätterna är ett sätt. De blir väldigt arga då. De kan väl sova på dagarna som jag istället.

Matte tror att hon är smartare än jag och försöker gömma undan våra leksaker i en låda. Som om jag skulle låta mig stoppas av en låda! Det är ju bara att öppna lådan och plocka ur alla leksaker. Matte hävdar att vi inte behöver ha alla leksaker på en gång. Matte har fel, ju fler leksaker desto bättre.

Även om jag driver ett uppror så tycker jag om Matte och Husse. De är snälla och ger mig mat, kanske inte riktigt så ofta som jag skulle vilja, men jag får i alla fall mat. Och de gosar med mig och busar med mig. Ibland får jag till och med gå ut! Det är nog det bästa jag vet, det är så roligt att sitta och spana. Speciellt när man kan gömma sig i buskar så man inte syns.

Nu ska jag nog försöka hitta på något att göra. Dra ut alla Mattes kläder ur garderoben kanske? Eller öppna leksakslådan och lyfta ur alla grejer?

//Ceasar - den smartaste katten i världen

Här är jag när jag spanar på något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar