söndag 31 juli 2011

Nycklar imorgon!

Imorgon är en väldigt spännande dag för mig och Anton. Vi får nämligen nycklarna till vårt hus. Jag ser verkligen framemot det. Har längtat hela sommaren och nu är det äntligen dags! I veckan ska vi börja med att tapetsera om i sovrummet och måla i vardagsrummet och i köket/allrummet/hallen. På lördag går stora flyttlasset från Skövde till Mariestad. Jag längtar!

En till som längtar är Ceasar. Han sitter i dörren till sovrummet och tittar mot sängen och jamar om nätterna. Han får mat och vatten och leksaker, men detta underhåller honom i ungefär fem sekunder sedan sitter han vid dörren igen, stirrar på sängen och jamar. Jag blir galen på honom. Av den här anledningen ska kissarna få följa med till huset redan på tisdag så får de bo där och känna in sig. Vi kommer ju vara där väldigt mycket på dagarna, så det är bara på nätterna de får vara själva.

Nästa vecka ska vi fixa hängrännor och fönsterbleck. Sedan är det bara ligghallen till hästarna kvar. Vet inte om jag har nämnt det, men Tessan kommer få sällskap av ett sött litet sto vid namn Elma. Förmodligen ska även en bekant till Anton ha sin häst hos oss så då blir det tre ston och så får jag ridsällskap. Jag längtar verkligen tills hästarna kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar