tisdag 17 maj 2011

Hej allihop!

Jag heter Sindy och jag är mattes absoluta favoritkatt. Ja, det är i alla fall vad jag tror. Jag är också världens sötaste och älskar uppmärksamhet. Jag tycker det är roligt när folk kommer hit bara för att titta på mig. Jag tycker om att prata och pratar om det mesta, fast mest om mat. Jag älskar mat. Om jag ska säga mina tre favoritsaker här i livet blir det: Jag själv, mat och matte. I den ordningen. Husse och min bror Ceasar kom inte med. Men jag tycker givetvis om dem också.

Jag tycker om att busa, både med mina råttor och med min bror. Fast jag blir sur när Ceasar vinner när vi brottas, då brukar jag låtsas bli skadad så han flyttar på sig och då attackerar jag! Hihihi... Jag tycker om att springa fort genom lägenheten. Då brukar jag även låta på ett speciellt sätt. Matte och husse brukar säga att jag är knäpp då. Jag vet inte vad knäpp betyder, men jag tror de tycker jag är söt.

Jag tycker om att bo hos matte och husse, men de ger mig lite för lite med mat, jag skulle vilja äta jämt. Det är roligt också att de tycker att jag är så söt. Jag tror nästan de tycker bättre om mig än jag själv gör.

//Katten Sindy















Här ligger jag och vilar. Visst är jag söt?

1 kommentar: