torsdag 5 maj 2011

Om Harry Potter

Nu har jag skrivit om hästar och katter, men jag gör faktiskt mer än att rida och klappa katter. Jag är ett stort fan till Harry Potter. Eller inte personen Harry, utan böckerna om personen. Själva karaktären har jag egentligen inte jättemycket till övers för. Han har lite för mycket rädda världen-komplex. Men böckerna är ändå hur bra som helst. Alla borde läsa dem och avguda dem.

En gång för längesedan (20 juli 2007) var jag i Gamla stan i Stockholm och väntade på att den sjunde och sista boken skulle släppas. Jag var där i flera timmar och var vaken 36 timmar. Det var den bästa dagen i mitt liv! Det var så nördigt och så underbart. Jag tror nästan jag får kopiera från min förra blogg där jag har detta nedskrivet. En annan gång.

Hur som helst så är Harry Potter-böckerna bäst. Filmerna däremot kan kvitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar